NÅGOT FÖR VARJE ÅRSTID

Vinter, vår, höst eller sommar - här finns alltid någonting att göra för dig som vill vara aktiv

Young Boy på skidor

SKIDSPÅR

Vintertid erbjuder föreningen fina möjligheter till skidåkning i väl preparerade spår dels i elljus-spåret men även det sk långspåret. Spåren passar alla kategorier av åkare.

Viksjö IF tillhandahåller 2 olika skidspår:

- Elljusspåret sträcker sig 1,5km i Mjällådalens vackra dalgång.
Denna är i dagsläget ur bruk, vi söker medel för att kunna öppna upp ett nytt elljusspår och hoppas kunna göra detta till nästa säsong.

- Dagspåret finns i 2 alternativ. Grundvarvet mäter 4km på öppna lägdor inom byn, men du kan även glida ut i ett fortsättningsspår runt på Viksjön, då totalt 6,5km

pingis.jpg

Bordtennis

Vi spelar bordtennis på Folkets Hus nästan varje måndag, under ett stort antal månader av året.

Vi har ett flertal nya fräscha bord, och även ett antal racketar att låna om man så vill.
Måndagar 18.00 på Folkets Hus.

Racket och boll

TENNISPLAN

Föreningens tennisbana används av flitiga motionärer och vi startar gärna nya grupper för att lära ut tennisspelandets grunder.

Parkera

BOULBANA

Tillsammans med Folkets Hus och PRO-Viksjö har vi uppfört en jättefin Boulebana som kan nyttjas.

Big Kick

FOTBOLLSPLAN

Centralt i vår by ligger vår fotbollsplan bredvid livsmedelsaffären.

Ishockey

HOCKEYRINK

Det finns också en fin hockeyrink att använda för skridskoåkning.

Barn Snorkling

BADSTRAND

Vid Viksjön finner du den kommunala badplatsen i byn.

Här finner du en badbrygga, enklare uteplats med sittplatser och en grill, omklädningsrum och utedass.